Погода

Курс валют

Ресурсний центр ГУРТ

Моніторинг доступності послуг, орієнтованих на захист інтересів та прав споживачів в Україні

Виконано в рамках спільного проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання»

Термін виконання: червень – серпень 2007 р.

Науковий керівник теми: Лисенко О.М. - н.сп., к.соц.н.

Відповідальні виконавці:

Ходорівська Н.В. - н.сп., к.соц.н.;

Чепурко Г.І. – с.н.сп., д.соц.н.;

Амджадін Л.М. - н.сп., к.соц.н.;

Рокицька О.Ю. – соціолог.

Головною метою НДР було здійснення моніторингу доступності послуг, орієнтованих на захист інтересів та прав споживачів в Україні.

Для досягнення визначеної мети було реалізовано наступні завдання НДР

  • Розроблена методологія дослідження:
  • Здійснений моніторинг з використанням таких методів збору інформації: експертне опитування мережних підприємств та збір статистичної інформації.
  • Протестовані розроблені в рамках попереднього проекту індикатори моніторингу доступності послуг, орієнтованих на захист інтересів та прав споживачів.
  • Підготовлено аналітичний звіт з висновками та рекомендаціями за результатами проведеного моніторингу.

Під час виконання НДР були застосовані наступні методи збору інформаці

  • Глибинне інтерв’ювання представників мережних підприємст
  • Збір статистичної інформації за інформаційними запитами.

Основні результати виконання НДР:

  • Визначено частота звернення (реалізована активність) споживачів щодо захисту своїх прав до суду, державних органів влади, Держспоживстандарту;
  • Визначено структуру причин звернення споживачів щодо захисту своїх прав до державних органів влади, Держспоживстандарту;
  • Надана оцінка результативності розгляду звернень споживачів щодо захисту своїх прав до державних органів влади, Держспоживстандарту;
  • Визначено частота надання експертизи продукції та її результативність;
  • Визначено частота надання споживачам юридичних консультацій державними органами влади, Держспоживстандартом;
  • Визначено частота надання споживачам інформаційних послуг державними органами влади, Держспоживстандартом;
  • Визначено структура послуг (інформаційних, консультаційних, сервісних тощо), які надають споживачам мережені підприємства;
  • Визначено поширені різновиди звернень споживачів до продавців/виконавців (мережених підприємств).