Моніторинг доступності послуг, орієнтованих на захист інтересів та прав споживачів в Україні
Виконано в рамках спільного проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання»
Термін виконання: червень – серпень 2007 р.
Науковий керівник теми: Лисенко О.М. - н.сп., к.соц.н.
Відповідальні виконавці:
Ходорівська Н.В. - н.сп., к.соц.н.;
Чепурко Г.І. – с.н.сп., д.соц.н.;
Амджадін Л.М. - н.сп., к.соц.н.;
Рокицька О.Ю. – соціолог.
Головною метою НДР було здійснення моніторингу доступності послуг, орієнтованих на захист інтересів та прав споживачів в Україні.
Для досягнення визначеної мети було реалізовано наступні завдання НДР
- Розроблена методологія дослідження:
- Здійснений моніторинг з використанням таких методів збору інформації: експертне опитування мережних підприємств та збір статистичної інформації.
- Протестовані розроблені в рамках попереднього проекту індикатори моніторингу доступності послуг, орієнтованих на захист інтересів та прав споживачів.
- Підготовлено аналітичний звіт з висновками та рекомендаціями за результатами проведеного моніторингу.
Під час виконання НДР були застосовані наступні методи збору інформаці
- Глибинне інтерв’ювання представників мережних підприємст
- Збір статистичної інформації за інформаційними запитами.
Основні результати виконання НДР:
- Визначено частота звернення (реалізована активність) споживачів щодо захисту своїх прав до суду, державних органів влади, Держспоживстандарту;
- Визначено структуру причин звернення споживачів щодо захисту своїх прав до державних органів влади, Держспоживстандарту;
- Надана оцінка результативності розгляду звернень споживачів щодо захисту своїх прав до державних органів влади, Держспоживстандарту;
- Визначено частота надання експертизи продукції та її результативність;
- Визначено частота надання споживачам юридичних консультацій державними органами влади, Держспоживстандартом;
- Визначено частота надання споживачам інформаційних послуг державними органами влади, Держспоживстандартом;
- Визначено структура послуг (інформаційних, консультаційних, сервісних тощо), які надають споживачам мережені підприємства;
- Визначено поширені різновиди звернень споживачів до продавців/виконавців (мережених підприємств).